آرشیو شهریور ماه 1401

راه اندازي رستوران و تجهيزات آشپزخانه صنعتي

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

۴ بازديد

 بررسی سهم بازار پیتزا در صنعت فست فود

برند

  • پیتزا ، محبوب ترین غذای فست فود در جهان
  • بیش از 5 میلیارد پیتزا سالانه در جهان مصرف میشود!
  • اندازه بازار جهانی فست فود در سال 2019 حدود 648 میلیارد دلار که با احتساب نرخ رشد مرکب سالانه در 2027 به 932 میلیارد جهان میرسد
  • ارزش بازار پیتزا در سال 2021 حدود 132 میلیارد دلار پیش بینی شده ، ولی به طور کلی 27 تا 30 درصد از بازار فست فود را در اختیار دارد
  • اندازه بازار فست فود در ایران براساس آمار 1396 ، حدود 16 هزار میلیارد تومان

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

10 فرانچایز برتر پیتزا در جهان

  1. PIZZA HUT ( +18,000 Franchise )
  2. DOMINO’s ( +15,000 Franchise )
  3. PAPA JOHN’s ( +5,000 Franchise )
  4. LITTLE CAESER’s ( +5,000 Franchise )
  5. MARCO’s PIZZA (+800 Franchise)
  6. HUNGRY HOWIE’s ( +550 Franchise )
  7. PIZZA EXPRESS ( +550 Franchise ) ( UK , EU , CH , KW , PH , …)
  8. PIZZA PIZZA ( +500 Franchise ) (All located in Canada )
  9. KOTIPIZZA ( +290 Franchise ) ( All located in Finland )
  10. PIZZA CELENTANO ( +150 Franchise ) ( All located in Ukraine )

فرانچایزهای موفق کانسپت Pizza by slice

  1. FreshSlice pizza : فرانچایز کانادایی از اواخر دهه 90 شروع به فعالیت نموده و بیش از 70 شعبه دارد
  2. Pizza me  : فرانچایز مجارستانی از 2013 شروع به فعالیت کرده و نزدیک به 30 شعبه دارد.
  3. Slices USA: فرانچایز آمریکایی از سال 2019 شروع به فعالیت کرده ، بیش از 5 شعبه دارد و به سرعت در حال گسترش است.
  4. SPONTINI : فرانچایز ایتالیایی که تاسیس آن به 1953 برمیگردد. که بیش از 35 شعبه در سراسر ایتالیا ، چند شهر بزرگ ژاپن ، سئول پایتخت کره جنوبی و کویت دارد.

بنچ مارک برندهای معتبر ایران و جهان

Domino’s Pizza

رهبر و صدرنشین صنعت پیتزا در جهان با بیش از 3.5 میلیارد دلار درآمد سالانه در سال 2020 .

Domino’s با ایجاد زنجیره تامین کاملا اختصاصی ، راه اندازی شعب با کمترین هزینه و سرعت در ارائه خدمات دلیوری توانسته است که در رقابت با سایرین گوی سبقت را ربوده و پیشتاز باشد. کمپین 30mins delivery guarantee معروفترین کمپین این برند است که نقش بسزایی در ایجاد اعتماد و جذب مشتری داشته است.

در زمینه استراتژی فروش و مارکتینگ اصلی ترین سیاست این برند را میتوان قیمت گزاری اقتصادی و پایین دانست.

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

Pizza Hut

 این برند بزرگترین و قدیمی ترین فرانچایز پیتزا را دارد.

درآمد سالانه این فرانچایز در سال 2019 بیش از 2 میلیارد دلار میباشد.

در بحث استراتژی فروش و مارکتینگ ، منوی بسیار متنوع با آیتم های مختلف اصلی ترین مزیت رقابتی است که Pizza hut ایجاد کرده است.

تاکید بر تخفیفات و پروموشن هایی که به صورت آنلاین به مشتریان ارائه میشود ، و توجه به وقت شناسی و سرعت در دلیوری سفارشات دیگر استراتژی است که این برند در رقابت با سایر برندها پیش گرفته است.

بد نیست بدانیم Stuff crust  از ابداعات pizza hut است.

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

PAPA JOHN’s

سومین فرانچایز بزرگ پیتزا در جهان با درآمد 1.8 میلیارد دلاری در سال 2020 .

مزیت رقابتی که این برند با دو رقیب اصلی خود که پیشتربه آنها پرداختیم ، ایجاد کرده است ، استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت و کاملا تازه است.

به عنوان مثال گوشت ها و اقلام پروتئینی مصرفی بدون مواد نگهدارنده هستند.

نکته مهم موفقیت این برند ، به نظر بسیاری از کارشناسان خود شخص موسس این برند آقای

John Schnatter هست ، که علاقه ایشان به محصولات برند و کنترل کیفی مستقیم ، تضمین کیفیت محصولات و اطمینان مشتریان است.

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

Little Caesars

از دیگر فرانچایز های بزرگ میتوان به این برند اشاره کرد.

استراتژی فروش و مارکتینگی که این برند در پیش گرفته 4 مسیر کلی دارد:

  • به حداقل رساندن مدت زمان تحویل سفارش مشتری.

2- سایز بندی و استایل پیتزا ، مواد اولیه برای تاپینگ کاملا محدود است . همین موضوع زمان و هزینه های آماده سازی و نگهداری را کاملا کاهش میدهد.

3- هرچه پیتزا بزرگتر ارزانتر، دلیل اصلی را میتوان افزایش سرعت در چرخه تامین مواد اولیه باشد.

نکته مهم دیگر در قیمت گذاری برای آیتم های منو رند بودن اعداد و ساده بودن رقم است، که مقداری فرآیند آموزش را آسانتر میکند.

4- استفاده از مغازه های کوچک ، تا هزینه ثابت ، راه اندازی ، پرسنلی و ... را کاهش دهد.

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

PAPA MURPHY’s

پاپا مورفی ، دیگر فرانچایز بزرگ پیتزا در جهان میباشد.

از سال 1995 تا کنون فعالیت خود را با کانسپت take and bake را در ایالات متحده ، کانادا و امارات متحده عربی با بیش از 1500 شعبه دارد.

کانسپت این مجموعه take and bake  ، به این صورت است که مشتری میتواند کراست پیتزا ، مواد تاپینگ و مقدار آنها را کاملا سفارشی سازی کند. هیچ پختی در شعبه ها صورت نمیگیرد و پس از آماده سازی سفارش و تحویل به مشتری ، در منزل توسط خود مشتری پخت خواهد شد.

پیتزا فروشی های با این کانسپت ، براساس تحقیقات Nation’s Restaurant News  ، هزینه اجرایی کمتر ، فضای کمتر ، تجهیزات کمتر و در نهایت هزینه تمام شده کمتری برای مشتریان دارند.

پنجمین فرانچایز بزرگ ایالات متحده میباشد، که درآمدی بیش از 800 میلیون دلار در سال به دست میآورد.

پاپا مورفی دارای منویی شامل ، انواع پیتزا تا سایز بسیار بزرگ ، سالاد ، دسر و نوشیدنی های غیر الکلی میباشد.

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

Marco’s Pizza

پیتزا مارکو ، مجموعه فرانچایز آمریکایی – ایتالیایی ، دارای بیش از 1000 شعبه در ایالات متحده ، باهاماس ، پورتوریکو و هند میباشد که توسط یک خانواده مهاجر ایتالیایی در سال 1978 تاسیس گردیده است.

پیتزا مارکو ، در لیست 100 پیزاریای برتر آمریکا قرار دارد که توسط Pizza Today  اعلام میشود.

درآمد این مجموعه در سال 2020 بالغ بر 3 میلیون دلار است و 20000 پرسنل در شعب آن مشغول به کار هستند.

اکثر شعب مارکو به صورت دلیوری و بیرون بر فعالیت میکندد ، هرچند که شعبی برای سرو داخل سالن نیز توسط این مجموعه احداث گردیده است.

تنوع محصول در این مجموعه شامل : انواع پیتزا ، ساندویچ ساب ، چیکن وینگز ، سالاد ، نان های پنیری و... میباشد، که همه اینها دارای دسنور اختصاصی و خانوادگی مارکو است.

وجه تمایز پیتزا ها و سایر محصولات مارکو در خاص و ویژه بودن آنهاست که در هیچ جای دیگر مشابه آنها را نمی توان یافت.

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

Hungry Howie’s

هانگری هاویز ، یازدهمین فرانچایز بزرگ ایالات متحده است.

تاسیس این مجموعه به سال 1973 برمیگردد و در حال حاضر دارای بیش از 550 شعبه فعال در سراسر ایالات متحده میباشد.

منوی این رستوران شامل : انواع پیتزا ، ساندویچ ساب های با استایل کالزون ، چیکن وینگز ، سالاد و براونی های مخصوص هاویز است.

ویژگی منحصر به فرد این مجموعه ، به عنوان اولین ارائه دهنده پیتزا با کراست های طعم دار در دنیاست. طعم هایی مثل ، کره ای ، کره – پنیری ، رنچ ، کنجدی و ...

این مجموعه کمپینی را از سال 2009 برای مبارزه با سرطان سینه آغاز کرده که به ازای هر پیتزا ، مبلغی به عنوان کمک به موسسات مربوطه اهدا میشود.

درآمد سالانه این مجموعه بالغ بر 280 میلیون دلار در سال است. (2009)

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

MOD

ماد ، مجموعه رستورانی با بیش از 500 شعبه در ایالات متحده و یک شعبه در کانادا ، یک رستوران با کانسپت Fast Casual  است.

در این کانسپت ، فضای نشستن وجود ندارد و مشتریان ماندد بسیاری از رستورانها دیگر فضایی برای صرف غذا ندارند ، اما توجه بیشتر بر روی کیفیت غذا و نحوه ارائه آن میباشد. مواد اولیه تازه ، سفارشی سازی و طبخ در مقابل مشتری از دیگر ویژگی های این کانسپت است.

خمیر ارگانیک و استفاده از فر سنگی که با دمای 425 درجه سانتی گراد ، پیتزا را ظرف 3 دقیقه برای شما آماده می سازد.

سرعت بالای سرویس دهی وجه تمایز مجموعه ماد است.

طراحی شعب ماد ، Family friendly  و بر اساس موقعیت محلی میباشد.

سیاست کاری مجموعه ماد در قبال توجه فوق العاده به پرسنل و حقوق و مزایای آنها باعث شد تا رتبه 7 بهترین مکانهای برای کار توسط مجله Fortune را از آن خود کند.

درآمد سالانه این مجموعه بالغ بر 380 میلیون دلار در سال می باشد.

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

California Pizza Kitchen

کالیفرنیا پیتزا کیچن ، یکی از بزرگترین مجموعه فرانچایز های دنیا hست.

زیر مجموعه ای از گروه مواد غذایی Kraft Heinz با بیش از 250 شعبه در سراسر ایالات متحده و سایر نقاط جهان.

این مجموعه به خاطر ابداعات خاص و غیر معمول در ارائه تاپینگ و خمیر پیتزا در جهان شناخته شده است که از جمله میتوان به ارجینال باربیکیو چیکن ، جامائیکائین و ... اشاره کرد. تنوع بالای محصولات از دیگر ویژگی های این مجموعه رستوران است.

تعداد پرسنل فعال در این مجموعه حدود 14000 نفر می باشد.

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

SPONTINI

- این برند ایتالیایی مغازه های خود را به تناسب کارایی و موقعیت هویت مستقل داده است.

شعبه های با قابلیت سرو شدن غذا در داخل ، طراحی داخلیشان با رنگ قرمز صورت گرفته ، شعبه های کوچک و صرفا بیرون برای طراحی داخلیشان از رنگ سیاه استفاده شده است.

همچنین تمام مواد مصرفی این برند با پکجینگ اختصاصی خودشان استفاده می شود.

مقایسه بازار و برندهای فعال در زمینه پیتزا در ایران و جهان

KOTI PIZZA

- این برند فنلاندی تمامی مواد اولیه و مصرفی را از داخل کشور تامین می کند.

نکته دیگر خودروهای دلیوری این برند مجهز...

ادامه مطلب

۰ ۰

کانال ­های فروش

۴ بازديد

 کانال فروش چیست؟

کانال فروش راهی یا رسانه ­ای است که برای فروش محصولات یا خدمات به مشتریان نهایی از یک تولید کننده اتخاذ می­شود. کانال‌ های فروش می‌ توانند مستقیم یا غیرمستقیم باشند، بسته به اینکه محصولات چگونه به دست مشتریان می‌ رسند. این کانال­ها می­توانند در قالب پلتفرم ­های آنلاین یا آفلاین، افراد و ... با هدف نهایی­ سازی فروش باشند.

تعریف دیگری که می­توان از "کانا­ل های فروش" ارائه کرد این است که کانال فروش منبع درآمدی برای تولیدکننده است که از طریق آن محصولات یا خدمات فروخته خواهند شد.

یک سازمان می تواند چندین کانال فروش برای فروش محصولات خود در اختیار  داشته باشد. به عنوان مثال فروشندگان، تجارت الکترونیک، شرکا، شعبه ­ها و غیره. اما نکته­ای که در این بین حائز اهمیت است این است که همه کانال­های فروش ممکن است درآمد یکسانی نداشته باشند. بنابراین سازمان­ها می­بایست کانال های فروش خود را بر این اساس برنامه­ریزی نمایند که کانالی که درآمد کمی دارد ممکن است همچنان برای برخی از مشتریان سودمند باشد، لذا صرفا توجه به درآمد بالای حاصل از فروش یک کانال ممکن است باعث از دست دادن گروهی از مشتریان سازمان شود.

کانال ­های فروش

تفاوت بین کانال فروش در مقابل فروش مستقیم

در موضوع فروش سازمانی، استفاده از کانال­های فروش در مقابل فروش مستقیم قرار می­گیرد. بسته به نوع کسب­و کار، سازمان­ها می­توانند از فروش مستقیم یا فروش غیرمستقیم (استفاده از کانال­های فروش) و یا ترکیبی از هردو برای فروش محصولات و خدمات خود به مشتریان بهره جویند. در ادامه به بررسی برخی از تفاوت­های مدل فروش مستقیم و کانال­های فروش به اختصار پرداخته می­شود.

کانال فروش فروش مستقیم
شخص ثالث مانند توزیع کنندگان، خرده فروشان یا عمده فروشان و غیره محصولات یک شرکت را به مصرف کنندگان نهایی خود می­فروشند. تولید کننده­ی محصول مستقیماً محصولات را به مصرف کنندگان نهایی می­فروشد.
در فروش کانال، شرکت ها فرصتی برای تعامل با مصرف کنندگان نهایی خود پیدا نمی کنند. در Direct sales ، تعامل مستقیمی بین فروشنده و مصرف کنندگان نهایی کالا وجود دارد.
تولید کننده موظف است درصد معینی از سود را با فروشنده شخص ثالث تقسیم کند. تولید کننده می تواند 100٪ سود حاصل از فروش محصول را حفظ کند.
فروش کانال گزینه خوبی برای فروش در کسب و کارهای بزرگ است. فروش مستقیم گزینه مناسبی برای فروش در شرکت های کوچک است.

کانال های فروش مستقیم

یک سازمان می تواند از کانال­های فروش مستقیم برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کند. برخی از این کانال ­ها عبارت است از:

  • فروشگاه­های خرده فروشی
  • شعبات
  • نمایشگاه ها
  • تیم فروش که توسط شرکت برای فروش محصولات به مشتریان استخدام می­شود.

کانال ­های فروش غیر مستقیم

کانال های غیرمستقیم زیادی وجود دارد که یک شرکت می تواند برای فروش به کار گیرد.

  • شخص ثالث (فروشندگانی هستند که محصولات را از طرف سازمان و با اضافه کردن مقداری به عنوان ارزش افزوده، به فروش می‌ رسانند).
  • بازارهای آنلاین (مانند آمازون که به یک کسب‌ و کار کمک می‌ کند تا فروش خود را روی پلتفرم خود انجام دهد).
  • مشارکت و برون سپاری

تفاوت کانال فروش و کانال توزیع چیست؟

هر چند در بسیاری از کسب و کارها مدیران فروش از واژه کانال فروش و کانال توزیع بجای یکدیگر استفاده می کنند، اما در بسیاری از موارد دارای دو مفهوم جداگانه هستند.

زنجیره کانال توزیع از مبداء ارائه کالا یا خدمت آغاز شده و تا زمان تحویل کالا و خدمت به مشتری ادامه دارد.

حال آنکه زنجیره کانال فروش از زمان ثبت سفارش مشتری شروع شده و تا زمان تحویل سفارش ادامه دارد. به منظور افزایش فروش و نفوذ بیشتر در بازار، شناخت صحیح و بررسی کلیه کانال های فروش و انتخاب تاثیر گذار ترین آنها اهمیت بسزایی دارد.

برای درک راحت تر این مطلب، از یک مثال ساده استفاده می کنیم. در نظر بگیرد که شما صاحب یک فروشگاه هستید، بنابراین مهمترین کانال فروش به مشتریان همان فروشگاه فیزیکی است. حال اگر به منظور افزایش رفاه حال مشتریان امکان سفارش تلفنی را اضافه کنید، در واقع کانال فروش تلفنی نیز به کسب و کار شما اضافه شده است. برای فهم بهتر مساله، آنلاین شاپ‌ هایی که در فضای مجازی همچون اینستاگرام فعالیت می‌ کنند، اکانت آن­ ها از مهمترین کانال‌ های فروش آنها بشمار می‌ آید.

در سال‌ های اخیر شاهد روی کار آمدن کانال‌ های آنلاین جدید و گاها پیچیده ه­ای هستیم که منجر به تدوین استراتژی‌ های فروش چند‌ کاناله شده است. حال آنکه انتخاب کانال‌ های فروش منطبق بر کسب و کار و مدیریت صحیح آن­ها نقش تعیین کننده­ای در افزایش فروش و سود‌ دهی هر کسب و کاری دارد.

کانال فروش یا فروش غیر مستقیم

فروش از طریق کانال شامل واسطه های مختلفی است که محصولات را برای تولید کننده در بازار می­فروشند و توزیع می­کنند. از فروش کانال می توان به عنوان فروش غیرمستقیم نیز نام برد. زیرا فروشنده مستقیماً محصولات را به مصرف کنندگان نهایی خود نمی­ فروشد. به عنوان مثال ، یک شرکت می تواند فروش محصولات خود را از طریق خرده فروشان ، عمده فروشان، توزیع کنندگان و ... انتخاب نماید.

بسیاری از سازمان­ها از کانال­های فروش بهره می­برند چرا که این یک روش مقرون به صرفه برای فروش محصولات در بازار است.

کوکاکولا نمونه­ای از شرکتی است که برای فروش محصولات خود در بازار از کانال­های فروش استفاده می­کند. هرگز فروشگاه فیزیکی پیدا نخواهید کرد که کوکاکولا محصول خود را در آن بفروشد، یا اینکه نمی­توانید یک بطری کوکاکولا را از وب سایت آن­ها خریداری کنید. فقط از طریق فروشنده ­های شخص ثالث و کانال­های فروش مانند فروشگاه های مواد غذایی، دستگاه فروش، رستوران یا هر سیستم فروش دیگر می توانید کوکاکولا را خریداری کنید.

کانال ­های فروش

چرا باید از چندین کانال فروش استفاده کرد؟

کسب و کارهای مختلف بر حسب نوع کسب و کار و محصول و خدماتی که ارائه می دهند، امکان استفاده از کانال‌ های فروش متعددی دارند.

که صد البته انتخاب کانال فروش مناسب و به روز، به افق دید و آینده نگری مدیر فروش و صاحبان کسب و کارها بستگی دارد.

به عنوان مثال فروشگاهی که به فروش در محل فیزیکی خود بسنده کرده و مایل به استفاده از سایر کانال­های فروش نیست، نسبت به سایر فروشگاه‌ ها که همان محصولات را عرضه می کند، اما از کانال های فروش دیگر از جمله فروش تلفنی، فروش آنلاین تحت وب، اپلیکیشن فروش آنلاین و…. استفاده می‌ کنند، از سهم بازار کمتری برخوردار است.

بنابراین استفاده از چندین کانال فروش در پوشش دهی سطح وسیعتری از مشتریان و افزایش سهم بازار موثر است.

هرچند استفاده از کانال‌ های فروش متعدد در افزایش فروش موثر است اما انتخاب کانال‌ های نامتناسب منجر به ایجاد یک سیستم توزیع با ارتباط ناموزون در بین اعضا شده که در دراز مدت منجر به کاهش کارایی خواهد شد.

عوامل موثر بر انتخاب کانال فروش چیست؟

دید مدیریتی و آینده نگری صاحبان کسب و کارها می تواند تاثیر مستقیمی بر انتخاب کانال های فروش  مناسب برای کسب و کار داشته باشد. اما پیش از انتخاب هر کانال فروشی توجه به این نکته که چند درصد بازار هدف را تحت پوشش قرار می­دهد نیز حائز اهمیت می­باشد. به عنوان مثال اگر فردی به عنوان مدیر یک فروشگاه، تمایل به استفاده از کانال فروش آنلاین داشته باشد، توجه به این نکته حائز اهمیت است که چند درصد از مشتریان وی مایل به خرید و پرداخت به صورت آنلاین می ­باشند.

کانال ­های فروش

علاوه بر اهمیت میزان پوشش دهی بازار، هزینه ­های کانال فروش نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می­باشد و در واقع استفاده از یک کانال فروش می­تواند هزینه­ هایی را به سازمان­ها یا مشتریانشان تحمیل نماید.

مزایای استفاده از کانال فروش

استفاده از کانال­های فروش برای سازمان­ هایی مناسب است که قصد دارند روی قسمت­های دیگر تجارت خود نیز تمرکز کنند و آن­ها را گسترش دهند.

وقتی سازمانی کار توزیع و فروش خود را برون سپاری می­نماید، می­تواند تلاش خود را روی قسمت­ های دیگر تجارت متمرکز کند . که این قسمت­ها عبارت اند از:

  • تولید محصولات جدید
  • گسترش سازمان
  • افزایش ظرفیت فعالیت­های سازمان

سازمان­ها با بهره گرفتن از کانال­های مختلف فروش، بار فروش را از شانه­های کارمندان برداشته و آن­ها را آزاد می کنند تا تلاش خود را برای کارهای مهم دیگر متمرکز کنند.

علاوه بر این ، با انتخاب کانال فروش، سازمان­ها می توانند به سرعت تجارت خود را در شهرها و کشورهای مختلف گسترش دهند. از طرفی تلاش خود را بر روی تولید محصولات جدید و رشد درآمد متمرکز کنند. هم­چنین می توانند محصولات جدید خود را به طور کارآمد در بازار توزیع کنند.

معایب استفاده از کانال فروش

استفاده از کانال­های فروش ممکن است یک گزینه سودآور برای فروش محصولات سازمان­ها به نظر برسد. اما استفاده از کانال­های فروش از معایب نیز عاری نیست. اولین نقطه ضعفی که شرکت­ها را از انتخاب کانال فروش منع می­کند این است که آن­ها کنترل تجارت خود را از دست می­ دهند.

آن­ها باید کنترل فروش و توزیع محصولات خود را به شرکت­های دیگر بدهند. با این حال، سازمان­ها می­توانند با تعیین مدیر برای کانال­ های فروش خود این مشکل را برطرف سازند.

اما در این حالت نیز سازمان­ها مجدداً ملزم به پرداخت هزینه­های اضافی به صورت حقوق و مشوق­ های پرداخت شده به مدیر کانال­های فروش می­باشند.

علاوه بر این به عنوان یک تجارت، سازمان­ها ملزم به انجام اقدامات مداوم برای کنترل استراتژی­های قیمت­ گذاری انتخاب شده توسط اشخاص ثالث هستند.

اگر شخص ثالث تصمیم بگیرد که هرگونه سیاست قیمت­ گذاری خودسرانه را انتخاب کند، این ممکن است بر استراتژی قیمت­ گذاری کسب و کار سازمان­ها تأثیر سوء بگذارد.

هم­چنین اگر سازمان­ها از مدل کانال­های فروش (فروش غیر مستقیم) در مقابل مدل فروش مستقیم استفاده نمایند، نمی­توانند از سود 100 درصدی حاصل از فروش محصولات خود بهره­مند شوند. چراکه می­بایست بخش قابل توجهی از حاشیه سود سازمان را با توزیع کنندگان خود تقسیم کنند. در برخی از موارد ممکن است درصدی از سود که می­بایست سازمان­ها با توزیع کننده خود به اشتراک بگذارند از 10 تا 50 درصد باشد.

مدل فروش کانال برای انواع کسب و کارهای مختلف

استفاده از مدل کانال فروش، گزینه ه­ای ایده آل برای شرکت­ های...

ادامه مطلب

۰ ۰